Ervaringen


‘Stilzitten als een kikker’ heeft T. (7 jaar) ervaren als leuke lessen. Wij als ouders vonden het waardevolle handvatten om rust te creëren in het drukke dagelijkse leven.

Paulien


Onze zoon had veel moeite met concentreren op school en kon 's avonds moeilijk in slaap komen van de drukte overdag. Nu heeft hij geleerd hoe hij door middel van op zijn ademhaling te letten, rust kan krijgen in zijn lijf.

Sleeuwijk, 8 jaar


FoRTe_blokje_blauwDoor de komst van NT2-leerlingen bij ons op school, zijn we in gesprek gegaan met Odette. Zij wilde heel graag de begeleiding voor deze leerlingen op zich nemen. Zo heeft zij 1,5 jaar meerdere NT2-leerlingen uit verschillende groepen extra reken- en taalondersteuning geboden, zowel binnen als buiten de klas. Elke leerling wist zij planmatig een stapje verder te brengen in haar/zijn ontwikkeling. 
Odette staat open voor overleg met externe deskundigen en ook overlegt ze op een adequate manier met de betrokken leerkrachten en IB-er. Ik heb de samenwerking als heel fijn ervaren.

Mevr. C.vd.B, Intern Begeleider PCB ‘de Regenboog’ Nieuwendijk


FoRTe_blokje_blauwIk ben je heel erg dankbaar voor je leeshulp in het afgelopen half jaar, super fijn! De kinderen vonden het leuk, ik liet ze met alle vertrouwen met je meegaan, je was betrokken en ik wil je daarom bedanken voor je inzet!

Juf J., groep 4a


FoRTe_blokje_blauwHartelijk dank voor de ondersteuning van onze dochter.
In verband met haar Dyslectie had ze op school een behoorlijke leerachterstand en daardoor ook een deuk in haar zelfvertrouwen opgelopen.
Door jouw begeleiding heeft ze haar leerachterstand grotendeels weg kunnen werken en heeft de zoektocht naar haar leerstrategie ook veel winst opgeleverd. Dit alles heeft haar doorzettingsvermogen en zelfvertrouwen vergroot. Nu ze op het Voortgezet Onderwijs zit maakt ze dankbaar gebruik van de verschillende leerstrategieën die ze geleerd en uitgeprobeerd heeft. Bedankt voor jouw hulp!

Fam. de Jong


FoRTe_blokje_blauwOdette heeft de bouwstenen aangeleverd voor ons protocol Meer- en Hoogbegaafdheid. In het schooljaar 2016-2017 heeft zij bij ons op school de begeleiding verzorgd van de leerlingen in de Projectgroepen (groep 5/6 en 7/8). Diverse onderwerpen en vaardigheden kwamen hierbij aan de orde: o.a. lessen filosofie; drama; aandacht- en concentratielessen; het doen van proefjes; ontwerpopdrachten; mindmappen. De leerlingen waren betrokken en enthousiast. Odette heeft bovenstaande naar onze volle tevredenheid gedaan met heel veel enthousiasme en deskundigheid.

Mevr. B.v.B, Intern Begeleider PCB ‘de Regenboog’ Nieuwendijk


FoRTe_blokje_blauwDank je wel voor je hulp voor Lotte (groep 7). Samen met jou heeft ze overzicht gekregen in de spellingregels. Wij merken dat ze nu meer vertrouwen heeft tijdens de spellingles. De moeilijke spellingregels kan ze nu toepassen en ze hoeft bijna niet meer bij de meester te komen voor extra hulp. Lotte en wij zijn hier heel blij mee!

Mevr. v. W.


FoRTe_blokje_blauwAan Odette merk je gewoon dat ze een RT-opleiding heeft en jaren ervaring voor de klas. Haar hulp is specifiek, doelgericht en heel concreet. Ze heeft in korte tijd een goede relatie met P. opgebouwd, zodat ze graag naar de RT gaat.

Moeder van meisje uit groep 7


FoRTe_blokje_blauwDat jij eisen stelt aan zijn werk, vond hij in het begin erg onwennig. Volgens mij gaat hij het wel steeds meer waarderen. Meer eisen, betekent ook dat iemand aandacht voor jou en je werk heeft. Het doet ertoe wat je doet in de klas! Ik ben blij dat jij hem begeleidt. Het voegt echt iets moois toe!!

Moeder van T., een hoogbegaafde leerling.

 


Samen bouwen aan een stevige basis.

FoRTe_blokje_groen